I april 1940 ble skv.
|
I løpet av 1940 kjempet også skv.
|
Sea Gladiator ble først tatt i bruk av skv.
|
I ble levert til RAF i juli 1936 og var i operativ tjeneste ved skv.
|
Alle hadde hjemmebase på HOS, unntatt 22 skv som hadde OOS som base fra 1979 til 2003.
|
Fra august 1956 til den ble nedlagt på nytt i februar 1958 opererte 330 skv fra Rygge flystasjon.
|
Strengereid Krets velforening (SKV) og Strengereid idrettslag (SIL) er to aktører i lokalmiljøet.
|
Stundom opplevde finnene at svenske busskunder ville kjøpe fra dem etter SKV gikk over til lettmetall.
|
Eksempler på tidligere fartøysskvadroner er 21 MTB skv, 22 MTB skv, 23 MTB skv, 24 MTB skv og 26 MTB skv.
|
Det første bygget var eid og ble drevet av Strengereid Krets velforening (SKV) og Strengereid idrettslag (SIL).
|
Svenska Karosseriverkstäderna AB (SKV) i Katrineholm var en industribedrift som blant annet produserte busskarosseri.
|
|
Etter krigen valgte SKV å bygge den selvbærende konstruksjonen som karosseri for å kunne bruke eksisterende busschassis.
|
Det var først i 1957 SKV valgte å gå over til lettmetall, men de stoppet ikke produksjonen av trekarosseriet før i 1963.
|
I 1961 startet oppbyggingen av 330 skv på nytt, denne gang igjen i maritim overvåkningsrolle med Grumman SA-16 Albatross.
|
Sammen med en Catalina fra 333 skv transporterte en Sunderland fra 330 skv den allierte våpentillstandskommisjonen til Oslo den 8. mai 1945.
|
SKV sendte snekkerpersonell til flyvåpenet for å reparere fly som hadde fått flyforbud fordi vingekonstruksjonen med limt tre måtte utbedres.
|
Administrasjon av selve skytingen, skytteforeningenes våpenregistrering (SKV) samt våpenpolitiske saker ble videreført som nyopprettede DGI Skydning.
|
Det ble vurdert slik at det ikke fantes sivile operatører som kunne påta seg å drive en slik tjeneste, og 330 skv ble besluttet gjenopprettet som redningsskvadron.
|
Likevel kunne Helikopter Service påta seg en kontrakt med Justisdepartementet om å operere 2 Sikorsky S-61 i slik tjeneste fra 1. september 1970 til 330 skv var operativ 1. mai 1973.
|
Det resulterte i et vedtak fra Forsvarsdepartementet om at 330 skvadrons helikoptre ikke skulle utføre transportoppdrag i Alta, men skvadronens helikoptre på Banak kunne brukes ved eventuelle ambulanseoppdrag.»Aftenposten 10. januar 1981, side 8, Endret avtale om helikoptreNordlands Framtid 9. januar 1981, side 11, Bare rednings- og ambulanse-oppdrag i Alta for 330 skv.
|